Thailand part 2 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van CathelijneR - WaarBenJij.nu Thailand part 2 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van CathelijneR - WaarBenJij.nu

Thailand part 2

Door: Cathelijne

28 Februari 2014 | Thailand, Phuket

Wat is die eerste maand toch voorbij gevlogen!

Vanuit Pai zijn we vertrokken naar het zuiden van Thailand omdat we aan zon zee en strand toe waren. De reis er heen was nog een hele onderneming. Eerst met de bus naar Chiang mai, dit keer met slechts 1 kotsende aziaat. Daarna met de taxi naar het vliegveld, om vervolgens het vliegtuig te nemen naar Bangkok. In Bangkok aangekomen door middel van de trein en de metro bij het juiste treinstation aangekomen. Op hetzelfde treinstation waar we de vorige keer bijna opgelicht waren, gebeurde dit bijna weer... Gelukkig waren we weer zo scherp en stapten we de nachttrein naar Chumpon in. Helaas geen slaaptrein. Om 6 uur 's ochtends namen we de bus naar de boot. Een overvolle boot bracht ons uiteindelijk naar het eiland Ko Samui.

Ko Samui is het grootste eiland van de drie eilanden onder elkaar en is ook erg toeristisch, het was net of we in Benidorm waren beland. Het strand was heerlijk en we konden eindelijk zonnen en zwemmen. Tussendoor zijn we nog even gaan feesten op Ko Pag Ngan, waar de full moon party plaatsvond. Heel gaaf om mee te maken. De volgende dag iets rustiger aangedaan...

Na drie nachten op Ko Samui te hebben doorgebracht, zijn we naar het volgende eiland gegaan: Ko Pag Ngan. We hadden een bungalow aan een super mooi en rustig strandje met palmbomen:) Weer veel in de zon gelegen en gezwommen, maar nu ook een wandeling door de bergen gemaakt op het heetst van de dag... Desley was heel blij met mij op dat moment. De laatste avond (gelukkig) kwamen we erachter dat er een Tokeh, een gekko, in de badkamer zat. Met een bezem probeerde we hem weg te jagen, maar helaas verschool hij zich achter de spiegel. S ochtends hoorde ik Desley weer hard gillen, dit keer geen Tokeh, maar een enorme spin. We waren blij dat we weg mochten.

Na vier nachten, gingen we naar het kleinste eiland van de drie Ko Tao. Hier hadden we een duikcursus geboekt. Het is een klein eilandje met heel veel toeristen en wel meer dan 60 duikscholen! Des en ik verbleven in een dorm met een snurkende amerikaan, een hele ouwe italiaan, een surfende canadees en een autralische jongen met wie we veel optrokken. De duikles was erg gaaf, het ging dan wel gepaard met huiswerk, oefingen in het zwembad en de zee, een examen en bloed zweet en tranen, maar het was het waard. De eerste twee duiken die we maakten waren tot 12 m diep en de laatste 2 duiken waren tot 18 meter diep. Super mooie finding nemo taferelen gezien. Er ging een wereld voor me open. Echt een hele gave ervaring.
Na de cursus van 4 dagen zijn we van het drukste gedeelte naar de andere kant van het eiland gegaan, wat het rustigste gedeelte van het eiland leek te zijn. Vanuit onze bungalow (inclusief tokeh's) hadden we een prachtig uitzicht over de ruige kustlijn en het strand.

Met de boot en daarna bus vertrokken we naar Phuket, het grootste eiland van Thailand. We hadden er veel slechte verhalen over gehoord, maar toch besloten we naar Phuket town te gaan. Thailand wordt ook wel the land of the smile genoemd, op plekken waar niet veel toeristen zijn (noorden van thailand en Phucket town), klopt dit wel. Maar op de eilanden gaat die uitspraak totaal niet op helaas. Nog nooit zulke chagerijnige mensen gezien! Maar de mensen im Phucket town zijn erg aardig... soms een beetje te aardig... van politiemannen die drankjes aanbieden tot winkeliers die ons boyfriends aanbieden. Gewoon vriendelijk glimlachen en doorlopen. Vanmiddag hebben wij onze eerste Thai massage gehad! Wat een ervaring. Pijnlijk maar achteraf erg fijn. Op een gegeven moment tijdens de massage keek ik naast me en zag ik het vrouwtje over Des d'r rug lopen...

Over drie dagen vliegen we naar Indonesie, waar we eerst Bali gaan verkennen!

Liefs!

• 28 Februari 2014 - 13:45

Anneke:

Wow, Cath, super leuk!! Klinkt als genieten! Wat gaaf dat je je Padi gehaald hebt!
    Veel plezier in Indonesie!
    Liefs Anneke

• 28 Februari 2014 - 15:26

Mieke Lensink:

Hoi meiden, super al die ervaringen. Vele namen komen mij bekend voor van de reis, jaren geleden, die Marcel heeft gemaakt. gr. Mieke

• 01 Maart 2014 - 20:18

Fam.Zoontjes:

SUPER om weer wat van jullie te lezen !!!!
    Ik zie het zo voor me .........
    Niet te veel leuke dingen vertellen , want ooooooh wat worden we jaloers .......!!!!!!!!!!
    GENIET ER LEKKER VAN !!!!!!!!
    veel liefs van ons allemaal .
    R,E,R,M & L

• 05 Maart 2014 - 19:41

Noor:

Het klinkt allemaal super. Heerlijk genieten van de zon en de mooie omgeving. Geniet ervan.