Thailand part 1 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van CathelijneR - WaarBenJij.nu Thailand part 1 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van CathelijneR - WaarBenJij.nu

Thailand part 1

Door: Cathelijne

12 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Desley en ik zijn pas tien dagen aan het reizen, maar het voelt veeeeel langer!

Ik zal beginnen bij het begin van de reis. De reis naar Bangkok verliep voorspoedig. Toen Desley en ik het vliegveld van Bangkok uit liepen om de stad in te gaan, waren we een beetje bang voor alle mensen die ons zouden willen afzetten. Maar gelukkig viel dat allemaal mee! Bangkok was vooral heel warm en druk met taxi's, tuktuks, auto's en brommertjes. Overal op straat wordt eten bereid, zelf 's ochtends wordt er rijst gegeten. Een gewoon broodje met hagelslag was nergens te vinden... In de hoofdstad hebben we veel tempels gezien. Vooral de grootste tempel van Bangkok trok veel chinezen, dan weet je dat je goed zit.
In de weken voor ons vertrek was er in het nieuws veel te horen over de protesten in Bangkok. Het viel gelukkig allemaal mee. Op een gegeven moment liepen Desley en ik wel langs gebouwen met prikkeldraad en viel het ons op dat er veel wegwerkzaamheden waren in Bangkok. Toen we er voor de vijfde keer langs liepen zagen we dat de wegen gebarricadeerd waren en de ' zwervers' in tentjes er om heen eigenlijk protestanten waren. hihi
Na twee nachten in Bangkok vonden wij het wel genoeg en wilden met de nachttrein naar het noorden van Thailand, naar Chiang mai. Toen wij verhit op het treinstation aankwamen om een ticket te regelen, werden wij opgevangen door een buitengewoon behulpzame vrouw die ons vertelde dat er geen tickets meer waren naar Chiang mai, maar dat zij wel wat kon regelen. Toen wij in naar een achterafje werden geleid en de tickets twee keer zo duur bleken, kwamen we erachter dat we in het ootje werden genomen en gingen niet verdermet deze deal. Vijf minuten later hadden wij gewoon bij de balie tickets voor de reguliere prijs gekocht. Phiew... dat scheelde niet veel.
's Ochtends kwamen wij heerlijk uitgeslapen aan in Chiang mai. Wat een verademing! Heerlijk rustig stadje met rustige straatjes, mooie tuintjes en tempels op elke hoek van de straat. Samen met de engelse meiden die we in de nachttrein hadden ontmoet, hebben we de stad verkend op de fiets en nog meet tempels bekeken. Ook wilden wij graag de jungle verkennen en deden dat door middel van een zipline! Heel gaaf, een soort kabelbaan door de jungle! In Chiang mai heb ik trouwens ook de lekkerste curry gegeten, wel een traantje moeten wegpinken;)
Na drie nachten in Chiang mai namen we de bus naar Pai, een idylisch hippie dorpje in de bergen. Hier sliepen we in een soort bamboe hutje op palen waar we een prachtig uitzicht op de bergen hadden. 's Nachts is het er wel super koud! Op eigen houtje (samen met de engelse meiden) hebben we een wandeling door de jungle gemaakt, drie uur heen naar een waterval en drie uur terug. Heel vermoeiend maar erg gaaf! Pai is nog rustiger dan dan Chiang mai en heel laid back; er zijn dan ook veel hippies te vinden. We passen er zo tussen. We missen alleen nog de dreadlockes, de neuspiercing, de enkelbandjes, de kekke drollenvanger en een jointje. Vandaag zijn we naar de hotsprings geweest, nu zijn we weer heeeeeerlijk schoon en ontspannen. Morgen reizen we af naar het zuiden... waar we lekker gaan bakken op het strand!

xxx

• 12 Februari 2014 - 17:02

Jan:

Ja meiden, wees voorzichtig je zult overal op slinkse wijze worden misleid. Pas goed op jezelf!

Liefs

• 12 Februari 2014 - 17:28

Wim Revers:

Hoi Cathelijne en Desley, fijn dat het zo goed gaat en dat jullie al zoveel hebben gezien. Gelukkig eindelijk tijd om in je blog te schrijven. Via whatsapp hebben we al fotootjes van je gezien (oa stoer op de brommer), kan je ook al foto's in je blog zetten?
    Liefs mam en pap

• 12 Februari 2014 - 18:11

Wout:

Dat klinkt echt heel goed, Cat en Desley! Goed om te lezen dat jullie je niet hebben gehouden aan het gedrag van de standaardtoerist, en dus niet zijn afgezet. En ook leuk dat jullie meteen met (nieuwe vrienden) het onbekendere pad kiezen. Nog heel veel plezier daar met de nieuwe indrukken en avonturen! XXX Wout

• 12 Februari 2014 - 19:08

Eric En Esther:

Wat super meiden, en voor ons heel herkenbaar, wij zijn ook in de zelfde stadjes geweest. Ook zijn wij naar t zuiden gegaan om op t strand te relaxen, "co sam mui" is dan echt een aanrader, een klein niet touristisch eilandje ( tenminste 10 jaar geleden) toen echt een prachtig eiland met leuke palenhuisjes en massage op t strand! Heel veel plezier nog, geniet!!! Greetz vanuit Alkmaar